Pazar, Ocak 06, 2013

DOGAYA SAYGI

Dogaya karsi islenen bir sucun ocu, insan adaletinden daha zorlu olur. (Dostoyevsky)


Cevremize karsi daha duyarli olmaya calisalim  ne dersiniz? Gunluk hayatimizda gosterdigimiz azicik ozen, yasadigimiz cevrede cok  buyuk degisiklikler yaratiyor. Misafir oldugumuz bu dunyada gelecek nesillere gorebilecekleri yesillikleri, soluyacaklari oksijeni, yuzebilecekleri denizleri ve daha bircok guzelligi birakmak icin; hepimiz yasadigimiz dunyaya saygili olup, sorumluluklarimizi yerine getirmeliyiz.

Hepimizin doga anaya bize gosterdigi anlayis icin  tesekkur borcumuz oldugunu dusunuyorum. Ona cok hoyrat davrandigimiz icin bizi affetmesini diliyor ve kendi uyguladigim seylerin listesini asagida saygiyla sunuyorum.

1.Bulasik yikarken ve dislerimi fircalarken  muslugu acik birakmiyorum,

2.Evimizden cikan plastik, kagit ve aluminyum kaplari kesinlikle ayirip geri donusum copune veriyorum,

3.Iki uc parca camasir icin makineyi calistirmayip, calistirdigimda da enerji tasarrufu olan programi kullaniyorum,

4.Yedigimiz butun meyvelerin cekirdeklerini dogaya atiyorum,

5.Artan ekmegim ve yemegimi cope atmiyorum disarida yasayan canlilarla paylasiyorum.

6.Evimizdeki tuvaletin sifonunu her cektigimizde 3,5 litre su gidiyor ve biz tek basimiza gunde bircok kez cekiyoruz o sifonu.  Ben sifonumdan giden suyu azaltmak icin bir mekanizma gelistirdim ve onu kullaniyorum.

Bunlar benimkiler, ya sizinkiler...


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder