Cuma, Şubat 01, 2013

Macera dolu Amerika

 

Ben 15 sene once 9 yasindaki kizim ve 2 bavulumla hangi akla hizmet Amerika'ya geldim. Hicbir altyapimiz yok, tanidigimiz hic kimse yok ve ingilizce sifir, sistem hakkinda hicbir bilgi yok kalktik geldik koskoca Amerika kitasina. Ulke degistirmek kesmezdi kita degistirdik biz. Yarabbim sen buyuksun.  Elimde 2-3 tane hic tanimadigim insanlarin telefon numaralari vardi ve bizi havaalanindan tanimadigimiz bir insan alacakti  ne kadar misafir edecekti evinde onu bile bilmiyorduk.

Nasil bir cesaretti su an bile anlamis degilim. Havaalanindan eve giderken New York'un filmlerdeki muhtesem goruntusunun icinde olmak duygusu bizi heyecanlandirsa da,  bilinmezler o kadar coktu ki urkuyorduk. Kizim heyecanini anne "midemde kelebek var" diye anlatmisti bana, ben nasil anlatabilirdim ve kime anlatabilirdim icimdeki binlerce kelebegin ucusmalarini.

Ertesi gun hemen basladik hayatin gercek tadini almaya. Elimde bir sozluk, hic unutmam Fono'nun ingilizce setinin bir sozlugu ve kuzucugum yollara dustuk anneye is bakacagiz. Yurudugumuz yerleri karistirmayalim diye neredeyse yollara ekmek kirintisi atacagiz  Hansel ve Gretel'deki  gibi.  Kaldigimiz eve alisveris yapacagiz, kimseye yuk olmak istemiyoruz ya. Alisveris yaptigimiz markette mucize bir sekilde is  basvuru formu aldim ama bir turlu dolduramadim cunku ingilizcem yeterli degildi.


Inanilmaz bir tecrubeydi ilk yillar bizim icin, her yerinden mucadele ve alin teri akan ilk yillarimiz gecip gitti, kuzum universiteyi bitirdi, dogaya cok saygili, insanlari seven, hayvanlara karsi sorumluluk sahibi bir insan oldu sukurler olsun.

Ben okula gidip psikolog olma hayalimden fedakarlik etmek zorunda kaldim calismam gerektigi icin ama bircok seyi tek basima cok zorlansamda basardim.Simdiki en buyuk istegim kitap haline getirmek yasadiklarimizi ve bunu basardigim gun benden mutlu insan olmayacak bu dunyada.

Insan istedikten sonra herseyi basarabilir yeterki kendine ve onu koruyan guce olan inancini yitirmesin, niyetini iyi tutsun, yuregindeki sevgiyi, hosgoruyu ve anlayisi hic yitirmesin. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder