Çarşamba, Şubat 06, 2013

Orkidelerim ve ben

Ask, ahh ask ne dolu dolu yasanmasi   gereken bir  duygusun,  ne pervasiz seyler yaptirirsin insana. Genclik yillarinda sadece erkek ve kadin arasinda yasanir diye dusundugum aski anladimki hayatimdaki her varlikla yasiyorum dokunabildigim, gorebildigim ve sadece hissettigim seyler bile olsa. Ciceklerimle aramda ask vardir benim  ama bir tanesiyle olan beni hep uzer.   

Orkidedir o askin kahramani, sonu hep hayal kirikligiyla biten asklarin. Cok severim onu, hep nadidedir benim icin yeri hep ayridir. Her firsatta kendim almasam bile etrafimdakilere duyurup bir sekilde eve bir  orkide girmesini saglarim.  Genelde ilk geldiginde bana cok guzel ciceklerle bezenmis suslu puslu gelir  gozumu kandirmak icin. Sonra baslariz askimizi yasamaya.  Sabahlari gunaydinla baslayan muhabbetimiz gun icinde gozgoze geldigimiz anlarda devam eder ta ki ben askimiz yeni cicekler versin diye ona baski yapmaya baslayana kadar. Saksisinin  kucuklugune uzulur, vitaminlerini verir, cicekleri bittiginde 2. bogumdan keserim (nasil bilgiliyim bakarmisiniz),  suyunu bile kaynatip dinlendiririm yada icme suyu veririm ama nafile ne yaparsam yapayim acmaz bana tekrar cicek.   Evet her yeni orkidelemle aramda guzel baslayan askimin sonu hep boyle hayal kirikligiyla biter. 

Gecenlerde ablama bir orkide hediye geldi ve ablam orkideyi hic ozenmeden gelisiguzel bir yere koydu, bilmiyorum hangi araliklarla su verdi yada nasil su verdi ama aradan 2-3 ay gectikten sonra gordugum manzara beni cok sasirtti. Hic ozenilmeden bakilan orkide, yavru vermisti. Kafami nerelere vurayim? Allahim. Acaba "sakinan goze cop duser" deyimi hangi hayal kirikliklarinin arkasindan soylenmis. 

Uzun bir ara vermistim orkideyle  olan askima gecenlerde gecmis olsun dilegiyle beraber gelen asagidaki  "cilli kiz"a kadar. Basladim hemen heyecanlanmaya, ayni sevme telaslarima ama bu sefer daha tedbirliyim cunku  hayal kirikligi  yasamak istemiyorum ve onun icin  deliye donmuyorum etrafinda, sadece ona  ablamin orkidesini anlatiyorum  aklini basina alsin diye. Yine ozeniyorum ama hayatimin merkezine oturtmuyorum askimi. Bakalim sonuc bu sefer ne olacak. Askimiz  ciceklerini mi verecek yoksa "en guzel ask zor olanmis" diye beni surundurecek mi.

Herkese bol asklar diliyorum.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder