Pazartesi, Haziran 02, 2014

Hayat ertelemeye gelmez


Aylar once duydum ki cok misafirperver bir ev sahibi varmis adi Hazel, evinin adresi ise hazioz.blogspot.com.tr imis. Misafir yazilara guzel ev sahipligi yaptigini duyup kapisini caldim hemen ve sordum; afedersiniz sizde bir yazilik misafir olabilir miyim? aldigim cevap "hay hay buyrun gelin" oldu ve oyle tanistik sevgili Hazel ile. Onun sayfasinda yayimlamistim ilk kez bu yazimi. Keyifliyim onu tanidigim icin, sizde tanimak isterseniz Tik tik. Sevgiyle yasa Hazel'cigim.



Uzun zaman once uzucu bir kaza haberi okumustum gazetede, dugunlerine gitmek icin yola cikan cift araba kazasi yapiyor ve maalesef damat hayatini kaybediyor. Cok uzucu bir durum bu Allah kimselere yasatmasin. 

Genc cift aslinda uzun zamandir tanisiyorlar ama evlenene kadar okullarin bitmesi bekleniyor, okullar bitiyor is bulup ev esyalarinin tamamlanmasi derken bu arada tam 10 sene geciyor. Her sey hazir artik evlenebiliriz dedikleri gun maalesef...




HAYAT ERTELEMEYE GELMEZ
Bu delikanli her sey tam olsun diye ugrasip didindi ama yasayamadan gitti!.. Iste bu nokta cok onemli, cunku bu nokta hayatin siddetle sorgulandigi anlardan biri. Onca cabayla alinan diplomalarin, isin ya da esyalarin kime faydasi var simdi? gencecik can gitti!

Kesin olarak bilmesemde belki o cift akrabalar ne der ya da elalem ne der diye kendi isteklerinden feragat edip, bircok seyi kendi istekleri disinda yaptilar ve bu kadar zaman belki de hep birileri mutlu olsun diye beklediler kim bilir? Eger boyleyse uzuntu daha da cogaliyor. Birileri mutlu olsun diye erteledigimiz isteklerimiz bir gun geliyor maalesef agir bir bedel olarak odeniyor. O mutlu olsun bu mutlu olsun -bu arada bunyende bir yigin yapmak istedigin sey kol gezerken- hatta olmadi komsun da mutlu olsun anasini satayim, herkes mutlu olsun ama 'SEN' olma.

Hayati, icinde ne oldugunu bilmedigimiz bir hediye paketi gibi dusunup ve bu hediyeyi 1 kere alma sansimiz var oldugunu bilip ona gore davranirsak biraz daha ozeniriz hayatimiza gibi geliyor bana. Evet bir kere yasayacagiz bu hayati, uzulsek de bir kere, mutluluktan ucsak da bir kere. "Keske"leri cok sik soylememek icin sevdigimiz seyleri ertelemeden yapmamiz gerekiyor. 

ISTE BU YUZDEN
Mutlu olacagimiz anlari cogaltip, etrafimizdaki bencil insanlari azaltip, daha cok gulmek icin cabalayip, kendimize kucucuk kucucuk keyifli anlardan olusan zamanlar ayirip, ha bugun ha yarin diye erteledigimiz hayallerimizin en kolay olanindan yapmaya baslayip, kendimizi onemseyip, hayatimizin seyircisi degil de basrol oyuncusu olsak HAYAT NASIL OLUR?

Sicaciktir hani elini degdiremezsin firindan yeni cikmistir citir citir, yaninda bir bardak cay olsaydi ne guzel giderdi dedigimiz simit+cay birlikteligi gibi muhtesem olur bence, iste tam o kivamda tadindan yenilmez olur. Hayat bayram olur...

SIMDI HEMEN SIMDI, HIC DUSUNMEDEN
Derin bir nefes alip gozlerinizi kapayin ve hayatinizi gozden gecirin kisa bir sure, hesaplamaya calisin kendinizi mutlu hissettiginiz anlarin coklugu ne durumda? yuzunuze bir gulumseme konuyorsa iyi yoldasiniz eger konmuyorsa hemen mutlu oldugunuz anlari cogaltmaya baslayin derim ben haddimi asmis olmazsam.
HAYAT ERTELEMEYE GELMEZ.

20 yorum :

  1. Ertelemeden sevmek,ertelemeden yaşamak ve ertelemeden hayalleri gerçeğe dönüştürmek lazım..haklısın hem de çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cunku yarin ne olacak bilmiyoruz degil mi? Sevgili Kadriye sende benim gibi dusunuyorsun bunu biliyorum, o zaman dileyelim kurdugumuz butun dusler gerceklessin insallah. En kolay olanindan baslamak uzere sozleselim mi?

      Sil
  2. Güzel sözleriniz için çoook teşekkür ederim :)) Dediğiniz gibi hayat ertelemeye gelmez hele bir kelebeğinki kadar kısaysa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sozlerimin hepsi hissettiklerim guzel gozlum. Dilerim herkes gonlundeki guzelliklere kavusur en kisa zamanda. Tekrar tesekkur ederim sevgili ev sahibim. Sevgiyle yasa.

      Sil
  3. Bana da buyurun gelin, ne zaman isterseniz. İstediğiniz sıklıkta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman efendim ne demek, bana yazmak olsun. Sizin ev sahipliginiz icin simdiden sabirsizlandim. Istediginiz bir konu var mi ozellikle, hangi gun istersiniz bu konulari netlestirelim ve goruselim sizinle de. Sevgilerimle.

      Sil
  4. Gerçekten çok etkileyici bir hikaye. Evet çalışıp çabalıyoruz ama nereye kadar? Bir anda her şey bitebilir malesef ve tüm güzelliklere elveda diyeceğimiz an gelebilir. Kaleminize sağlık Mukaddes hanım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle uzulmustum ki o haberi okudugumda, simdi ne olacak bunca sey gitti gencecik delikanli. Kendim de % 100 uygulayamasam da elimden geldigince deniyorum. Hepimizin hayallerinin gerceklesmesi dilegimle, tesekkur ediyorum sevgili Gonul Dicle Ipekci.

      Sil
  5. Ben içimden geldiği gibi yaşamaya çalışıyorum eğer birine değer veriyorsam benim için önemini söylüyorum belki bir daha söyleyemem diye belli mi olur hayat. Biraz dobrayım o yüzden ama bazen pişman olmuyor da değilim. Ama hayat bu değil mi güzel ve kötü anılar olmalı hayatta, hayatımızı ertelemeyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kadar cok opup, o kadar cok seviyorum diyorum ki kizim bunaldi benden inan. Dobralik dersen cok cektim kut diye icimden geceni soyledigim icin, simdi daha tedbirliyim. Hayatin icinde her renk var tabi ki hepsini kullanacagiz ama en cok hangi renk kullanilacak, o bize kalmis. Dukkanini 4 gozle bekliyorum sevgili Mehlika.

      Sil
  6. Merhaba, sayfaniza hayran kaldim cok güzel, emeginize, bilginize, yüreginize saglik...
    Aslinda hepimiz basrol oyuncusuyuz kendi hayatlarimizin!
    Kimi Zaman farkinda, cogu Zaman degiliz farkinda.
    Ve farkinda olmadigimiz icin karamsarliklari, üzüntüleri yasiyoruz.
    Halbuki kendimize ait olan Hayati, tüm yönleriyle, tüm sartlariyla kabullensek,
    Telafiye ihtiyac duyulmayacak ve Gec kalinmayacak hic bir yasantiya!...

    Banada beklerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim ziyaretiniz ve ruhumu oksayan guzel iltifatlariniz icin. Birbirimizi yeni kesfettik ama uzun surecek bir arkadasligimiz olsun umarim. Yaptiginiz yorumdaki hayat ozetinin uzerine soyleyecek lafim yok cunku hepsine katiliyorum. Hos geldiniz benim hayatima, en kisa zamanda caya gelecegim size, sevgilerimle.

      Sil
    2. Rica ederim ruhunuz güzelligi sayfanizda olan herseye aksetmekte ve emin olun bende sizin gibi biriyle tanistigim icin cok memnunum. arkadasligimizin uzun sürmesini bende diliyorum tüm ictenligimle.. beklerim caya, kahveye, güzel sohbetinize ;) sevgiler...

      Sil
  7. İmkanlar doğrultusunda hareket edelim diye isteklerimizi hep erteliyoruz. Bence her şeyden değerli şeyler anılardır. Anı bırakmak için çabalamalıyız.
    Yarını düşünmek güzel evet ama peki ya o düşlediğimiz yarını yaşayamazsak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iste o cok onemli bir nokta, ertele kendi hayatini nereye kadar. Tamam ani birakalim ama olurken de pismanliklarla ve yapamadiklarimizla degil mutlu olelim diye dusunuyorum bendeniz cennet kusu. Yorumunuza cok tesekkur ederim, sevgilerimle.

      Sil
  8. Sevgili Mukaddes seni mimledim. Cevap yazmak ister misin? İstersin diye düşünüyorum. Hadi tekrar gel blog sayfama, uzun zamandır uzak kaldık. seni tekrar misafir etmekten mutluluk duyarım. Cevap yazını büyük bir merakla bekliyorum. Çok öpüyorum arkadaşım... Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda assolist gibi kararlar almistim ama seni kirmak istemem cevaplayacagim en kisa zamanda. Afedersiniz cok unlu bir assolist oldugumdan kapris yapmazsam olmaz. Yarin ulasirim sanirim en gec, sevgilerimle.

      Sil
    2. Kapris mi? inanmıyorum, sen ve kapris, mümkün değil. Öpüldünüz...

      Sil
    3. Gorusecegiz seker bugun bitirecegim kaprisi merak etme, sevgilerimle.

      Sil