Cuma, Temmuz 11, 2014

Mutlu sonla bitti sapsalin hikayesi



Bugun bitti isim bu sapsalla! On bilemedin on bes gun once sabah kopegimizi disari cikardigimda alttaki cirkin yavru yirtinarak bagiriyordu caddede. Belli ki hanimefendi yuvadan erken ucmak istemis ama becerememis tam buyumeyen kanatlari yuzunden. Cigiriyor geri alin beni diye ailesine, ailesi hatta sulalesi pesinde yardim icin ama nasil alacaklar yuvaya mumkun degil.




Bizim cirkin sapsal buyuyunce cok guzel olacak sagdaki resimdeki gibi ama guzelligine aldanmayin, ottugu zaman kulaklarinizi tikamak istersiniz.

Cok sicak bir gundu; biraksam birkac saat ancak dayanabilirdi o sicaga, etrafta da bir iki kedi var korkuyorum yiyecekler yavruyu diye yaklasip almak istedim annesi tepemde bitiverdi! nasil kavga ediyor benimle inanmazsiniz car car bagiriyor alma diye! O gun bir seyi cok iyi anladim, "Bu annelik var ya bu annelik duygusu hangi canlida olursa olsun vallahi oldurucucu bir duygu billahi oldurucu bir duygu." bunu iyice anladim.

Bir iki basarisiz denemeden sonra baktim annenin cemkirmelerine kiyip alamayacagim,  elimle "kist kist" diyerek tavuk kovalar gibi golge olan bir bolume goturdum bizim sapsali ama butun sulale tepemde. Kucagimda ucan sinekten rahatsiz olan bir kopek, tepemizde sapsalin ailesi "Biz gideriz ormana hey ormana." gidiyoruz. Size yemin ederim sitede beni evlerinden izleyen insanlar olduysa bu kadin deli demistir kesin.

Aradan birkac saat gecti icim daraldi onu orda biraktim diye, geri gidip baktim yine ortalarda fink atiyor bizimkisi...Kizimin sevgilisi cok hayvansever bir cocuk, yivrim bi yardim et bana bir el ver su hayvani bir hale yola koyalim dedim sagolsun aldi bir dala birakti, inanmazsiniz ama o anda bizi takip eden o cadi anne var ya hemen cocugunu beslemeye basladi, bir baktim bizimkinin agzinda koca bir bocek. Ben bu durumda tabi salya sumuk, annelik var isin icinde, yavru kus var, koruma var, var da var bir yigin duygu. Ne yapar Mukaddes aglar...Epeyce bir bekledik baktik bizimkisi yorgunluktan birakildigi dalda uyuyor, annesi de etrafinda ohh deyip evimize gittik.

Ertesi sabah oldu, gozlerime inanamadim bizimkisi yine yerde, hay Allah! simdi ne halt edecegim diye dusunurken, dikkatli baktigimda bir kanadinin zorlandigini gordum. Ailesi etrafinda birakmamislar bizim sapsali fakat durum vahim kanat zor kalkiyor. Ne yapmaliyim diye bos bos etrafa bakarken bir de ne goreyim, sitenin doyurulan ama gozu daima ac kedisi sinsi sinsi gelmiyormu... Vallahi Allah beni affetsin  ama elime gecirdigim kucuk bir cakil tasini kediye atip, onu uzaklastirdiktan sonra aaaaa! baslarim sana deyip anneye de gereken isyani yaptiktan sonra tuttugum gibi aldim kusu veterinere.

Mutlu sonla bitti sapsalin hikayesi

Bizim sapsal dusunce kanadini incitmis, veteriner ona gereken mudahaleyi yaptiktan sonra orda kalmasini uygun gordu, iyilesince salariz dedi, oh be icime serin sular serpildi valla. Kedi yok, sicak yok olecek diye uzulmeyecegim artik.
Bugun gittim ziyarete bizim sapsali, iyilesmis vallahi. Veteriner sordu: Ucma zamani geldi ister misin ucurmak diye? yok dedim ben uzerime duseni yaptim benim gorevim burada sona erdi, burdan sonrasi size ait.

Optum benim cirkin sapsalimi vedalastim, tehdit ettim onu eger beni unutursan seni kediye veririm diye, o da bana soz verdi gelecek dogum gunumde konacak pencereme.  
Dusunsenize gelecek dogum gunumde pencere 'tik tik" ediyor...

12 yorum :

  1. o kadar keyifle okudum ki :) peki anneden kopma vakti gelmiş mi ufaklığın onu merak ettim.
    merhametin göz kamaştırıyor , Allah ta sana her daim merhametli olacaktır inanıyorum , en zor zamanlarında çölün ortasındayken vaha bulacaksın. Ne mutlu sana , kızının sevgilisine , hepinize.. Ben de bu ekosistemdeki bir canlı olarak sizlere teşekkür ediyorum. Kocaman öpüyorum....<3 Harika bir post olmuş canım bu yaa <3

    YanıtlaSil
  2. Gelmis o yuzden denemis sapsal yuvadan ucmayi. Inanirmisiniz birkac detay daha var yazi cok uzayacak diye yazamadim. Birkac saat evde kutuda tuttum ve siringayla su falan verdim, sonra kendine geldi dala biraktik. Tam bir macera. Sukur ucuyordur artik. Butun ailem sevgilerini gonderiyor size,, hem de sevgiyle sarilmalarimizida kabul edin lutfen. Cok tesekkur ederim guzel desteginize.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Mukaddes ablam...(Edebiyatvari eleştiriyi hiç bilmem ama emrivaki oldu naapam: ) Çok güzel yazmışsın...(Daha demin Heraklit paylaştım yaa!: ) Gerçekten annelik insan yada hayvan olsun böyle birşey olmalı...O kadar ilgilenmişsiniz ki o artık sizin olmuş gibi! Okurken gülümseten, hayvan sevgisi aşılayan keyifli bir yazı olmuş...Şu cümlede çok güzeldi:"Vallahi Allah beni affetsin ama elime gecirdigim kucuk bir cakil tasini kediye atip, onu uzaklastirdiktan sonra aaaaa! baslarim sana deyip anneye de gereken isyani yaptiktan sonra tuttugum gibi aldim kusu veterinere." Herkes diğer canlılara ve dahi doğaya sizin gibi değer verse keşke...Teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum ablam.:)

    YanıtlaSil
  4. Seni hic tanimasamda hep soyledigim gibi aklina ve zekana cok guveniyorum. Tesekkur ederim guzel cocugum yorumun icin. Benim de her zaman dedigim gibi her canli sevgiyi hakediyor. Once insanlardi eskiden, onlar canimi yaktikca agirligi hayvanlara verdim sevgili Levent. Dogaya gelince, biz onu mahvettik inan bana bir gun o da bizi mahvedecek...Sevgiyle ve saglikla uzun yasa canimcigim.

    YanıtlaSil
  5. Yazdıklarınız eğer gerçek sevgi varsa herkesin yüreğinde, hepimizin yapması gereken fakat çok azimizin yaptığı insani bir hareket. Çok etkilendim saygı duyuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onurlandirdiniz beni, cok tesekkur ederim. Biliyormusunuz ne dusunuyorum, sanirim ben onceki hayatimda bir cesit hayvandim. Cocuklugumdan beri onlara karsi, dogaya karsi cok asiri duyarliyim. Bizim sapsalin birkac saat evde kutuda yasamasi ve siringayla su icirilme hikayeside var ama yazi uzar diye yazmadim. Bende size mucevher konusundaki basarilarinizdan ve iyiligi desteklemenizden oturu cok saygi duyuyorum, tesekkur ederim.

      Sil
  6. Çok tatlısın. Nasıl bir anlatış tarzı. Senden çok iyi masalcı teyze çıkabilir. Şapşalın öyküsü. Başı şöyle başlayabilir: Annesini dinlemeyen şapşal kuş :) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de cok tatlisin, gorur gormez yazilarini hahhaaa deyip atliyorum hemen. Biliyor musun bir dergide malta erigini yayimlamak istediler ama olmadi. Insallah bir gun masallar anlatirken torunlarima, derim ki benim bir perim vardi o bana derdi ki masalci teyze ol sen...seni seviyorum sevgili perim, saglikla uzun yasa kizlarinla ve mutlu olacagin askinla.

      Sil
  7. Benim şapşaldan da mutlu haberler yazarım umarım, bugün annesini arayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekliyoruz guzel haberlerinizi, bol sanslar.

      Sil
  8. Sevgi kanat her canlıya :-) Çok tatlısın sen :-)))

    YanıtlaSil
  9. Uzakta olsam da kanadinin bircok canliya acildigini hissediyorum senin. Okuyorum seni doyamiyorum, evirip cevirip gene okuyorum. Sende cok tatlisin ve iyi ki kanatlisin...Sevgilerimle.

    YanıtlaSil