Pazar, Eylül 07, 2014

Biz kucukken neler yapardik

Sevgiyle baslayan hayat sana bir gun anne olma ve dogurdugunun buyume hallerini, hatta ve hatta dogurdugunun anne olma yasina geldigini gorme sansini verince, sukurler olsun ki! buyudugunu anliyorsun ve buyudukce biriken anilarini paylasirken birileriyle, cumlelerin "biz kucukken" diye basliyor.

Gecenlerde kizimla konusurken bizim cocukluk oyunlarimiz, teknolojimiz ve eglencelerimizi anlatirken, ne kahraman ne cesur cocuklar oldugumuzu tekrar anladim ve anladigimi paylasmazsam catlayacagim icin hemen size de ulastirmak istedim.








Vee benim kucukken yaptiklarimin listesi huzurlarinizda

1) Bizim televizyonumuz siyah beyazdi ve belli bir saatte kapanirdi. Hatirlayan var mi? 

2) Soba ve kuzine yanardi evlerde. Kisin odun, komur elbirligiyle tasinirdi. O sobanin uzerinde muhakkak cay kaynatilirdi, elma kabuklari sobanin uzerine koyulurdu guzel koksun diye ve  hic unutmadigim guzellikteki kestane kebaplar onlarin uzerinde yapilirdi. Haksiz miyim?

3) Cok ugrasirdim tahta mandal ile annemin camasir deterjanindan balon yapmak icin, ne yaratici cocuklardik biz.

4) Kaymakli biskuvilerin arasindaki kremayi on disleriyle kim kiyir kiyir yemedi allah askina, ben sade gazoz ve kremali biskuvi keyfini hala ismarlarim kendime zaman zaman.

5) Cubuk kraker vardi, sigara gibi iki parmagimizin arasina koyup yerdik. Kurulugundan oturu bogazda yutma sorunu yasatan krakeri, sigara yerine koyma nedenimiz neydi acaba?

6) Durust olalim lutfen hangimiz ekmegin ucunu eve gelene kadar bitirmedik ve bu yuzden  hangimiz azar isitmedik buyuklerimizden.  Azar mazar islemezdi bize, bir sonraki sefer yine yenirdi o ekmegin ucu degil mi?

7) Mandalinanin, portakalin kabugunu kardeslerimle birbirimizin gozune sikardik, bana kizarlarsa ben daha cok cemkirip onlari sustururdum.

8) Buzdolabinin isigi, kapi kapaliyken yaniyormu diye kac kere kucucuk aradan iceri baktigimi bilirim ve evdekilerin bu kiz vallahi anormal diye uzuldugunu de.

9) Balkon demirinden kafami gecirmek isteyipte, koca kafamin takili kaldigini cok iyi hatirliyorum dun gibi. Dunya bittiydi o an benim icin annem yardimima gelene kadar.

10) Zillere basip kacmak hepimizin en buyuk zevkiydi sanirim, ben ve abim duzenli olarak gorevli oldugumuz ismis gibi yapardik bu serseriligi.

11) Bir kiz cocugu olarak o zamanlar pek normal degildi ama, ben futbol oynamaya bayilirdim mahalledeki erkek arkadaslarimla. Bir gun hain bir komsu vallahi de billahi de topumuzu resmen kesti. Yegane oyun aracimiz elimizden gittiginde cok uzulmustuk. Herhangi biriniz yasadiniz mi bu duyguyu?

12) Sapiklar gibi telefonla orayi burayi arar ses cikarmaz beklerdik; karsidaki insan hele bir kufur ederse pek eglenirdik. Bakarmisiniz eglencenin eglencesizligine.

13) Evimiz caddenin kenarindaydi kucuk bos bir kutuyu guzelce hediye paketi yapip karsi caddeye birakirdik, sonra eve kosup tulun arkasindan hediye paketini gorup alani ve o urkek halini seyreder eve goturup actigindaki ifadesiyle eglenirdik. Yani simdinin kamera sakalarini o zamandan yapmis olmanin yaraticiligi varmis uzerimizde.

Sevgili 'buyuyen ama asla yaslanmayan' arkadaslarim benim biriken anilarimdan bunlar cikti. Okudunuzsa ve iclerinde sizinde yasadiklariniz varsa ya da farkli yasadiklariniz, paylasmazsaniz cok kuserim kendimi yasli hissederim ve size de yasli derim haberiniz olsun!..
Sevgiyle yasayalim hepimiz.


1 yorum :

  1. Ya arkadaşım ne güzellikleri bize hatırlattın, kendi adıma çok çok teşekkür ederim. Çocukluğuma gidiverdim hemen. Bizde kızımla hep konuşuruz, bende ona sıkça anlatırım. Ben de bu posta cevap yazmazsam çatlarım :) :)
    1) Evet televizyon siyah beyazdı, 12 dedin mi İstiklal marşı eşliğinde kapanırdı :) Kaçak dizisini komşular eşliğinde izlerdik :)
    2)Sobanın külünde patates yapardık, kokusu dün gibi burnumda :)
    3)Tahta mandalla çamaşır asmaya uğraşırken elimi sıkıştırırdım, anneme yardım edeceğim sözde :)
    4)Bisküvi arasına lokum koyup yemek en büyük zevkti, Fruko marka gazoz, tadı bambaşka, şimdi o tat yok maalesef :)
    5)Sigara taklidiydi herhalde o yaptığımız :)
    6)Kesinlikle eve gidene kadar ekmeğin köşesi biterdi, ama ne de tatlı gelirdi değil mi? :)
    7)Ben portakal sıkar kardeşlerimin karşısına geçer bir de gülerdim kıs kıs :)
    8)En çok hatırladığım tel dolaplar, hala yemeklerin hiç bozulmadan nasıl durduğunu anlayamamışımdır :)
    9)Bizim evimiz bahçe içinde, arkasında 2 ev daha olan bir yerdi, günümüzün çoğu arka bahçede geçerdi, ama o keyif bambaşka idi :)
    10)Zillere bende çok basardım, cama çıkıp sinirlenince komşular biz bir yerlerde gizlenmiş kahkaha ile gülüyor olurduk :)
    11)Ben lastik atlamayı çok severim, bir de en çok sevdiklerimden biride çamura çakı atmak ve şekiller çizip birleştirmekti :)
    12) Benim zamanımda telefon komşularda vardı ama bizde yoktu :)
    13)Bizim evimiz çok uzun bir yokuşun tam ortasındaydı. Bizde kardeşlerimle evde ne kadar eski eşya ve buna benzer şey varsa, onları bir sandık üzerine koyar, tezgah açar satardık :)
    14) Bütün bunların içinde annem ve kardeşlerimle saat 10'da radyo başına geçer ve Arkası Yarın dinlerdik, o saatte hiç çıt çıkmazdı evde. Macide Tanır, Rüştü Asyalı, Tomris Çetinel, Semih Sergen gibi oyuncaların sesleri hala kulağımda, bir de yetmezdi akşamüzeri saat 16 civarı yine aynı zevkle dinlerdik :)

    Ne kadar benzer hatta aynı şeylerle büyümüş biz, sanal değil gerçekti yaşadıklarımız, oyunlarımız eğlencelerimiz, yaramazlıklarımız. Şimdi çocuklar maalesef hayat yarışmasındalar. Biz çok ama çok şanslıymışız. Çok iyi yaptın bana da anılarımı hatırlattın sevgili arkadaşım :) Kocaman sevgi ve hatıralarımı yolluyorum sana :) Sevgiyle öpüyorum...

    YanıtlaSil